Aktualności

Obrazek dla aktualności
30.08.2017 |
W piętnaste urodziny Bursztyn zrobił Rysy

W Zakopanem 22 sierpnia odbyło się wydarzenie „Projekt Rysy – Kucharze na szczycie”, mające na celu zbiórkę pieniędzy na protezę dla chorego kucharza. W akcji brało udział ponad 200 kucharzy z całej Polski, wszystko w szczytnym celu. Zaangażowała się również firma Spomlek – na Rysy wnieśli swojego Bursztyna.

 

Bursztyn zdobył najwyższy szczyt Polski dzięki pracownikom działu marketingu firmy Spomlek, Emilii Pożarowszczyk i Arturowi Fijałkowskiemu. – Kocham góry – przyznaje Emilia Pożarowszczyk. Chodzę po górach rekreacyjnie, z rodziną, dla widoków, dla refleksji tych głębszych i tych nad życiem codziennym – dodaje. Dlatego też, kiedy usłyszała o całej akcji nie wahała się ani sekundy. – Wchodzimy w to – zdecydowała.

Inaczej jest w przypadku Artura Fijałkowskiego, który miłośnikiem gór nie jest, ale dla niego idea była tak silna, że jak sam twierdzi – warto byłoby dla niej zdobyć  jeszcze niejeden, nawet wyższy szczyt. To właśnie dzięki nim najstarszy Skarb Serowara – Bursztyn – dostał się na Rysy. I jak sami przyznają, całą drogę, pomimo trudów, traktowali go po królewsku, m.in. robiąc zdjęcia w najciekawszych punktach wspinaczki. – Każda kolejna inicjatywa kucharzy z pewnością będzie wspierana przez markę Skarby Serowara i firmę Spomlek – dodaje Emilia Pożarowszczyk.

Projekt Rysy

Łącznie na Rysy weszło 29 osób, a byli to m.in. kucharze, którzy zorganizowali to wydarzenie. Cała zabawa przyświecała konkretnemu, szczytnemu celowi – pomocy 30–letniemu Marcinowi Wagnerowi, który w 2009 roku uległ wypadkowi i od tamtej pory nie może robić tego, co kocha, czyli gotować.

Fundusze zebrane podczas akcji zostaną przeznaczone na protezę, aby kucharz mógł powrócić do codziennych zadań. Bowiem w czasie, kiedy na Rysy wchodziła ,,grupa wspinaczkowa”, u podnóża gór odbywało się wielkie kwestowanie. Kilka tysięcy osób odwiedziło Plac Niepodległości, gdzie miały miejsce gotowanie, koncerty, licytacje, degustacje wspaniałych produktów, które zostały stworzone przez blisko 200 kucharzy z całej Polski.

Pomoc w zorganizowaniu wydarzenia licznie zaoferowali sponsorzy – przekazując produkty czy niezbędny sprzęt. W akcję zaangażowała się również firma Spomlek, która przy Placu Niepodległości miała swoje stoisko – tam kwestowała na rzecz Marcina, a goście mogli spróbować wszystkich serów z marki Skarby Serowara. Jednym z degustowanych przysmaków był ser długodojrzewający Bursztyn, który w tym roku obchodzi swoje 15-te urodziny!